Arbete och njutning

Började dagen med att under frukosten göra klart en filt jag har hållit på med sen hösten 2014, då min mamma var gravid med min lillasyster och jag tänkte det skulle bli en gåva till denna lilla nya varelse. Haha, glöm det, blev som sagt klar idag och den blev vacker och färgglad och tillräckligt stor för att inte bara vara en bebisfilt utan en som hon kan ha även när hon är vuxen och hon sitter i soffan och njuter. Jag var en ganska oerfaren virkare när jag började och fick göra om filten två gånger tills jag fann en teknik jag gilla och som gjorde mig glad. Nu blockas filten och det känns så himla kul att jag ÄNTLIGEN kan leverera den.

20160612_194317

När jag var klar med att fästa trådarna så beslöt jag för att ta mitt barn, hund, barnvagn och en trasig grill ut i skogen och till vår favoritplats i skogen bredvid en hästhage, under en ek.

20160612_125509

Att vara ute, i naturen, med hund, barn och en fin lägereld. Ibland får jag lust att bosätta mig där, bara bo i en liten koja och lyssna på fågelsången på sommaren och den sjungande isen när den lägger sig på vintern. Det kan jag inte, inte än (även om jag drömmer om ett torp i naturnära trakter) men varje söndag kan man gå ut och bli lite brun, grilla korv och i avsaknad av en yxa, klyva ved med en sten så att den är torr tills nästa gång vi kommer förbi på besök.20160612_185410På hemvägen hittade vi världens största förvildade svartvinbärsbuske. Har svartvinbärsbuskar på balkongen men mina är så små och ynkliga – denna var enorm. Så den fick avvara ett gäng blad till mig, så jag kan göra eget svartvinbärste. Perfekt nu när min sons farmor med tillhörande irländare kommer imorgon.20160612_195146

Hemma igen i mitt stök. På senare tid, efter skilsmässan har jag velat göra om hemma. Rensat ut, försökt finna min själ och hitta harmonin. Att börja med det ytliga, skönheten i hemmet är ett första steg. Tror helt klart på att skönhet som möter ögat kan ge mervärde. Har inte världens största budget dock, så har jagat runt efter billiga saker och även skänkes – som byrån ovan.

20160612_185702

Ruggig är den, men med lite kärlek, slip, spik och ny färg kan det ge lycka i många år till. Vill måla om den i vitt, då beslagen var silvriga från början och silver och vitt är så vackert ihop. 20160612_195217

Nu ska jag ta kväll. Gå ut en sista gången med hunden  och sen se en film innan vi kryper till sängs. God härlig juninatt!

 

 

 

 

One comment

Leave a Reply

