Tre företag som förtjänar beröm

Som utlovat! Nu när det är Black Friday vill man ju uppmärksamma tre företag som inte ger efter för hysterin utan tänkt igenom och har en klar affärsplan som samtidigt tar hänsyn till miljön. Tyckte de förtjänar att lyftas.

En av mina favoritwebbshopar är Lapland Eco Store. Jag rekommenderar de nog mest hela tiden känns det som. Extra glad är jag över att de idag skänker en del av sin vinst till Rädda Barnen. Mycket bättre än konsumtionshets.

Sen har vi Rumänska fårskinn. En facebooksida som säljer fårskinn som är både kromfria och vinsten går till fattiga rumänska bönder. Så här skriver de på sin sida: Fårskötaren Anamaria Mihai och jag säger: köp INTE fårskinn av oss för att det är nåt USA-importerat köpjippo idag. Köp så lite saker som möjligt, och speciellt så lite konstgjorda industriprodukter som möjligt. Imorrn köper du förhoppningsvis ingenting alls – inte ens ett rumänskt fårskinn – eftersom det är Köpfri Dag.

Sist måste jag tipsa om nån tebutik. Mest imponerad blev jag av Tekultur, en butik istället för att hetssänka sina priser försöker hålla rimliga priser året om, utan att sänka kvalitén.

 

 

3 comments

Leave a Reply

