Istället för Black Friday

Så firar vi Buy-nothing day genom att starta pepparkaksbaket imorgon. Recept kommer snart.  En av mina bekanta, Patrik är talesperson för den dagen och skriver om att luftgitarren är långt roligare än en robotdammsugare. Läs gärna både artikeln och hans blogg!

Har även försökt undvika att handla idag men kom fram till att jag var tvungen till då jag inte hinner fixa Ossians adventskalender i helgen. Det är både Rättvis Julmarknad och Klimatmarschen att fixa med. I sann Buy Nothing-anda kommer här två tips på smarta kalendrar för stressade småbarnsföräldrar som jag själv.

20151127_132209png

Den ena från Naturskyddsföreningen i stilrent svart/vitt. Bara att skriva ut och klippa till. Till och med aktiviteterna var klara. Det gillas!

20151127_132709png

Den andra är från bloggen Husligheter och är lite mer pysslig. Men det håller nog längre än papper. Gillar att det är bara såga till mässingen,  komma på aktiviteter (du kan snegla på Naturskyddsföreningens aktivitetskalender för idéer) och hänga upp och addera grönt och fint. Man kanske till och med har mässingsrör liggandes efter renovering (jag har massa svarta stålrör så kan nog göra nåt liknande).

Nu ska jag hämta barn men ett inlägg om bra företag som INTE tar till sig av Black Friday-hysterin kommer sen!

PS. Länkarna bör vara fixade nu!🙂

Leave a Reply

