Överlevnad

Har fått höra att jag inte ska ta några hastiga beslut. Att jag ska tänka på Ossian, på Adam, på allt viktigt, inte tänka på Adam, tänka på mig själv, komma över och fika, sova över, att Nordnorge verkar fint för en trasig själ, att jag är dumdristigt som väljer att lämna mitt hemland, för vad tusan ska jag leva på? Motstridiga budskap men jag är ändå tacksam för alla råd, men jag kommer nog inte följa en del av dem. No offence men jag tror att alla människor löser sina svårare situationer på olika sätt. Jag är stark, det vet jag. Jag har överlevt en allvarig sjukdom som liten, överlevt att min idol dog alldeles för ung, överlevt mobbing, depression, att jag varit tvungen att bryta med människor om och om igen, människor jag älskat och älskar fortfarande för att ta hand om mig själv och de mina. Allt känns så tufft just nu, jag sitter med tårar med ögonen och gråter för att sen skratta åt mig själv för att jag inte orkar gråta mer. Tankarna vandrar.  Att jag ska försöka igen med Adam, att jag bara borde lägga mig på ett fält och se upp på den blå himmelen och aldrig resa mig upp igen det borde finnas något att kämpa för, att bo utan mitt barn i ett halvår, en månad, varannan vecka, allt det känns omöjligt. Lyssnar på musik, glad musik, ledsen musik, mest Brolle för att jag kan alla hans låtar utantill och det känns som att få lyssna på Norrland, älvar, natur, barndom, bastu och doften av stormhatt på en sommaräng. Fast jag är född söderut så finns det något inom mig som längtar norrut, kanske är för att jag är från en norrländsk släkt. Jag tar hand om mig just nu, jag överlever.

2 comments

  1. Jag vill bara skicka en stor varm kram över internet. Du kommer att komma hel ut på andra sidan, men självklart måste du sörja färdigt först. Tänker på dig!

Leave a Reply

