Ett nytt kapitel

Den mest sorgsna sommaren i mitt liv är till ända. Mitt äktenskap har gått i kras, jag ska flytta och mitt i alltihopa försöker jag vara en bra mamma, en bra vän, en bra människa, fast jag är sönder i själen. Jag har försökt utsätta mig för det vackraste saker jag vet, gjort de saker jag älskar mest och varit med dem jag gillar mest, men det har alltid varit en tagg i mig ändå, då min livskamrat inte vill längre. Alla de andra sakerna, vännerna, har varit små tacksamma andningshål för att jag inte ska förlora förståndet och till det vill jag säga tack. Tack till er vänner som lyssnade. Och tack till er vänner jag inte sa något till, att ni ändå fick mig att le. Tack till skogen dit jag gått nästan varje dag för att finna stillhet och lugnet i mig själv. Tack till min son, för att du varit världens mest gladaste barn, trots att du haft två ledsna föräldrar. Tack till min vän Emelie för att du påminde mig om när vi gick på gymnasiet och du gjorde yoga och du var så harmonisk då. Jag behövde själv få känna harmonin i kroppen så i våras började jag själv med yoga. Tack till min vän Johanna, att jag fick någon att skriva till, det hjälpte mig att tänka igenom saker också. Tack till min svärmor för att du verkligen gjort allt för att både jag och Adam skulle mått bra. Att du trodde på oss när vi själva inte trodde. Och tack till mamma som fått utstå otaliga telefonsamtal, ibland timslånga där jag gråtit, skällt och fått utlopp för de motstridiga känslor jag har haft i min kropp.

Jag kommer lämna Finspång, så mycket vet jag att framtiden kommer bli. Jag älskar Östergötland, speciellt den norra delen och  jag har alltid vara lycklig av att bo här, men jag behöver luftombyte just nu. Jag har en otrolig lust att åka till Nordnorge en tid, det är en dröm jag haft mycket länge och jag tror att jag behöver göra något helt för mig själv för att kunna läka. Sen vill jag nog göra alla de där sakerna jag och Adam sa att vi skulle göra, men aldrig gjorde. Det får bli mitt avslut på våran relation, som på många sätt har varit det bästa som hänt mig. Jag blev ju kär, lycklig och fick min son.

4 comments

  1. Tråkigt att höra att du lämnar Finspång och att du har/haft det tungt, men hoppas du lyckas finna harmoni igen. Finspång finns alltid kvar och du är hjärtligt välkommen tillbaka!

  2. Kære Madeleine, det gør mig så ondt for dig. Du har min dybeste medfølelse, for det er godt nok en svær tid du står i. Jeg glædes dog over at læse, at du har mange gode mennesker omkring dig, du er ikke alene. Jeg bliver også rørt af at mærke din styrke, dit mod på fremtiden, trods al din sorg. Det skal nok gå- sender dig al varme og kærlige hilsner Miri

    1. Tack tack Miri. Du är nog en av de snällaste människor jag aldrig har träffat i verkliga livet som skriver till mig, och jag blir så glad över det du skriver till mig. Det känns som ett fint stöd nu när det är så tungt alltihop. Tack❤

Leave a Reply

