Och sen blev det kalas…

Har varit bortrest hela helgen. Till min gamla hemstad Eskilstuna där jag spenderade min tonårstid. Mycket har förändrats men mycket är sig likt. Bo där igen vill jag inte, jag tycker för mycket om naturen och havet, men det är fint att besöka. Lördagen spenderades i olika caféer och lekplatser, tog inte en enda bild då jag hade det så trevligt, så vi hoppar direkt till lilla Lokes födelsedag. 4 år blev han och jag kunde inte vara stoltare gudmor till den lilla. Han är så härlig, full av energi och humor. Han kommer nog bli en bra storebror. Dagen började med att Ossian och jag gosade på en madrass på golvet till sju, sen frukost och direkt ut med alla ungar och hunden till lekplatsen. Emelie fick njuta av lite egentid hemma innan stora kalaset började.

Färdiglekta gick vi sen in och blåste upp ballonger och bakade muffins. Jag drack oändliga mängder te då jag var så kall och idag fick jag förklaringen, är förkyld. Sen öppnades lite presenter, mycket böcker och filmer, och ritgrejer från oss. Och mycket lek och spring med 6 småttingar från 2 till 5 som förvandlade kartonger till slott, ambulanser och hus. Och tårta såklart, jag tyckte Emelie verkligen kämpade med att göra egen marsipantårta klockan nio på kvällen en lördag. Bara småbarnsföräldrar skulle göra något sånt för att få sina barn glada.

Det var en härlig dag, även om jag var lite hängig och trött och när vi åkte hem igen var jag mätt på intryck men ändå ganska lugn med en sovande lockig liten filur i famnen och ett leende på läpparna. Jag har turen att ha så många fina människor i mitt liv, och att få se Loke och Ossian växa upp tillsammans ska bli väldigt härligt. Får planera in ett besök snart igen!

Leave a Reply

