Guldkanter

20150314_090413Ju äldre jag blir, desto mer förstår jag mig på att njuta av de små sakerna i vardagen, mina guldkanter. Dessa guldkanter är perfekta små andningshål när stressen sätter in och det känns som en tagit sig vatten över huvudet. En sak vi gör är att varje fredag går Ossian och jag och väljer ut fredagsmys på hälsokosten. Han väljer alltid blå Bear (sockerfria fruktremmar) och vi får en trevlig pratstund med affärsinnehavaren. På lördag (inte alla men vissa) går vi upp tidigt och går till bageriet att köpa bröd. En promenad som för mig skulle ta 30 sekunder tar minst en kvart med Ossian men åh vi hinner se så mycket mer. Just nu tränar vi att åka trehjuling, morgonpromenaden är perfekt för det. Idag lyxade vi även till det med ekosmör. En annan grej vi gör på lördagar är utflykter. Oftast till skogen. De utflykterna är det bästa med hela veckan och jag får underbar tid med min son. Nu försöker jag få in fler guldkanter i mitt liv, det förtjänar jag och min familj.

2 comments

  1. Guldkanter- så fint et ord og begreb at sætte på de “små” glæder vi skaber os i vores hverdag- skaber os dem, ved at være bevidste om, at vi vil have sådanne oplevelser, guldkanter i vores liv.
    Dejligt indlæg🙂

Leave a Reply

