Januarilöften

20150123_09015820150122_09190120150123_085858

Och så äntligen kom vintern, med snö i tre dagar som inte smälter bort på en gång. Nu i januari ska jag passa på och göra alla vintriga saker jag älskar:

Åka pulka tillsammans med Ossian

Ta årets “Ådi pulsar i snön”-bild

Fånga snöflingor på tungan

Dricka varm choklad gjord på den fetaste mjölken som finns

Köpa hem ett fång tulpaner

Bygg en snölykta

Åka till badhuset och äta chokladpudding efteråt (med Ossian såklart, hur skulle det se ut om jag gjorde det själv?)

Virka klart min filt

Gå en långpromenad när solen skiner och snön gnistrar

Använda alla mina ulliga mössor

Några saker har jag redan gjort, som att fånga snöflingor och åka pulka.  Men det kan vi göra ett par gånger till. Badhuset blir imorgon hoppas jag!

Älskar vintern.

2 comments

  1. Vilka underbara januarilöften! Jag brukar bli deppig just den här tiden januari-mars men förra året beslöt jag mig för att omfamna tiden och älska den här tiden istället. Igår köpte jag mig ett par termobyxor för jag tänker att det är lättare att njuta av vintern om man är riktigt klädd. Idag ska jag provköra dem i pulkabacken om någon av ungarna är frisk nog för att följa med😉

Leave a Reply

