Drömmar om hus

Jag funderar ofta på att köpa hus, det är faktiskt något jag drömt om ända sedan barnsben. Min mamma sa alltid hela min uppväxt att hon såg mig som en villaägare (det säger hon fortfarande) fast vi alltid bodde i lägenhet. Och vet ni vad, jag tror min mamma alltid haft rätt. Jag har haft bostadsrätt, och det var en boendeform jag inte trivdes med, samma sak med hyresrätten vi bor i nu. Jag är en Hemnet-nörd, kollar runt på gamla trähus mest hela tiden och fastnar än för det ena objektet, än för det andra. Just nu är det här huset  jag kollar om och om igen, då jag vill ha ett äldre hus och inget nybygge. Just detta kommer jag aldrig ha råd med men drömma kan man (sen vad ska jag göra med så mycket hus? Låta hela släkten flytta in?)  Helst innan 1940 då de byggde med giftfria material då, något jag tycker är väldigt viktigt. Visst, det finns problem med gamla hus och då är isolering ett av dem, vilket betyder att när jag väl köper ett hus, nog kommer tilläggsisolera det första jag gör. Tyvärr är majoriteten av de isoleringar som finns på marknaden idag undermåliga rent ut sagt, både när det gäller miljö och den ekonomiska aspekten. Cremab är faktiskt ett av få företag jag hittat som verkar öppna med deras miljötänk och erbjuder bra isolering. Jag tycker deras cellulosisolering låter toppen och när jag väl köper hus, kommer det bli det jag använder. Det är ett företag jag faktiskt tror på och det är därför jag väljer att lyfta dem i ett inlägg.  Vad är era tankar om giftfria material i hus?

One comment

Leave a Reply

