En liten titt in i mitt sovrum

Idag tänkte jag visa lite bilder ur mitt sovrum. Jag har bytt stilar ganska ofta, från grönt och grått i grafiska former, till grått och grått och som till nu, rosa och blått i skira lugna former. Detta är faktiskt första gången jag har ett sovrum och inte sover i en del av vardagsrummet, vilket känns ganska härligt och sovrummet har fått huvudfokus när vi inrett. Jag är dock bara halvfärdig här, då jag vill låta det ta tid. Det jag är ute efter är en sängram (järnsäng i svart och mässing, jag vet exakt vad jag vill ha) samt en näverkista att ha extrakuddar och filtar. Och en ny byrå, och madrass då den vi har är sönder. Så ja, jag vill byta ut möblerna, men textilerna är jag ganska nöjd med. Men det får bli i lugn takt som sagt, rummet fungerar. Såhär ser det ut nu i vart fall:

Sängkläder från Ica’s I love eco-serie. Underlakan från John Lewis i England. Madrass har jag fått från mamma men den behövs bytas (som ni kan se på bild). Mattan är från loppis samma sak med hattboxen som innehåller Ossians leksaker, krukväxten är en paradisträd, en otroligt bra luftrenare. Nallen fick Ossian av en dam i England som stickade den när han föddes och kudden är H&M Home.

Mitt ihopplockade sängbord som består av en sockerlåda och en verktygslåda från Reijmyre loppis. Lampan har min morfar gjort, så den är sentimental, strykjärnet jag använder som papperstyngd är arvegods och burken är från Erikshjälpen. Böckerna är från överallt, är de jag läser just nu.

Och i fönstret har jag pelargoner i rosa loppiskrukor, en speldosa från Ossians dop (syns inte i bild) och skira spetsgardiner..

Hur ser det ut i era sovrum?

Leave a Reply

