Allhelgona

Allhelgonahelgen kom och gick och himmel, den var så fin. Vi hade svärmor med respektive över från England, och de var som en stormvind och hjälpte till med allt som brukar bli liggandes i hemmet medan man tänker att det gör man senare. Cykelpunkor fixade och lagade lapptäcken bland annat.

Vi firade själva Allhelgona med en stor varm brasa, nästan 2 meter höga flammor blev det, på kolonin. Det var allt sly efter en buske som hade grävts upp. Jag hade gärna åkt ut till någon kyrkogård också, men de gravar efter mina döda ligger alla så långt bort. Jag tänkte att våran brasa fick representera min sorg och saknad.

Vi tog en massa promenader också, då vädret var så vackert. Till Järntemplet bland annat. Vi gick allihopa, i Ossians takt. Man ser ju så mycket mer med en tvååring! Ådi sprang i förväg, och jag fascinerades av alla löv överallt, nästan yrvaket och förundrat. Jag har nog inte tänkt så mycket på löv som jag gjorde i år. Inte sen jag var liten.

Ett lugn i kroppen kände jag faktiskt efter denna helg. Det är faktiskt ganska skönt att ibland ha släkten nära, det ger en sådan avlastning. Jag bokade faktiskt biljetter till att besöka min mamma efter detta, att ha svärmor på besök gjorde att jag kände ett behov av att även träffa min familj. Den 13 åker jag!

Leave a Reply

