Ut på tur

Jag älskar naturen, och då är det faktiskt ganska skönt att på där jag bor, i Finspång. Det finns inte så mycket att se i centralorten där jag bor, det är faktiskt ganska fult men kommer man utanför stan och ut i skogen finns det en sådan otroligt variation av natur, berg, sjöar, ängar och skog så att man nästan blir gråtfärdig. Faktiskt fick jag veta att Finspång fått pris för att vara ett av de bästa friluftslivskommunerna i Sverige. Något jag tycker är bara rättvist.

Nu ägnar vi söndagarna till att undersöka livet runtomkring i skogen. Det är något jag har med mig sen jag var liten och några av mina bästa barndomsminnen är när vi hela familjen var ute i skogen och grillade och lekte. Något jag vill föra vidare till Ossian. I söndags undersökte vi sjön Skutern, med Ossian i bärsjalen, väskan i ena handen och Ådi springandes lös längs vattenbrynet (Adam tog sovmorgon så vi gick själva). Och allt var så idylliskt som man kunde önska sig. Jag vill gärna ha fler sådana dagar.

Leave a Reply

