Juni – jag hinner inte med

Hej, jag har inte försvunnit. Än lever jag, fast det är mycket nytt som händer. Som vanligt i juni. Då händer allt, alltid. Födelsedagar gånger miljontals avlöser varandra, jag går nu hos en jobbcoach, solen lyser, odlingarna växer, precis som loppisarna och besöken till stranden och skogen avlöser varandra. Jag hinner inte med, det händer så mycket, sommarljuset är så kraftigt energirik att en blir helt matt i kroppen. Naturen blomstrar, människor blommar upp, kärlek är i luften och allt är så vackert. Utrensning hemmavid pågår igen, utrensning i livet rent generellt, något nytt kommer hända igen snart, det känner jag på mig.  Och mitt i alltihopa har jag gått och blivit sjuk. Sommarförkyld som det kallas. Kanske var det min kropps sätt att säga ifrån, det är dags att vila nu, i solen, i gräset. Jag är inte dum, jag lyssnar på min kropp och har nu tagit det lugnt, ätit tröstmat som äpplen och jordgubbar och sovit som ett barn. Juni är en sådan månad, intensiv, och ja det är svårt att hänga med. Ja då det är då man ska ta en fika och låta det bero.

4 comments

Leave a Reply

