Läslusten är tillbaka

Läslusten är tillbaka

Jag är en person som gillar att läsa, det är nog min allra största hobby av alla, men sen jag fick Ossian hinner jag absolut inte att läsa lika mycket som jag gjorde förr, vilket är såklart kul (jag har ju en liten en att krama och ta hand om). Ibland dock, då kan jag sakna att sjunka ner i en fåtölj, med fötterna upp på armstödet och huvudet tillbakalutat och få försvinna in i en annan värld i flera timmar. Men nu har jag lyckats stjäla till mig några stunder då jag faktiskt kan få läsa, både med Ossian och utan. Just nu läser jag Nära Barns sommarnummer, om att gå barfota, grönländsk föräldraskap och om nyttig glass. Nära Barn har allt det där jag saknat i föräldralektyren, en ren och skär bok om hur det är att faktiskt vara förälder. Ingen ipad-potta så långt ögat kan se, och med fler intressanta synvinklar som gör att jag högtidligt läser varje artikel långsamt. Det som gör mig allra gladast är att långtidsamning och samsovning anses vara normalt, utan att jag får pekpinnar på att jag skämmer bort mitt barn, och det är jag så tacksam över att jag kan gråta.
Jag har också precis läst klart “Jag är Malala”. En otroligt givande bok om Malalas liv, en utbildningsaktivist i Pakistan. Tyckte titlen var kaxig också, man förstår varför när man har läst boken. Så, det är mina sommartips, läs gärna!

Leave a Reply

