Jag är rädd för mitt barns skull

Nu har det hänt. I land efter land har hatet och misstänksamheten mot andra människor vunnit. I Frankrike har Nationella Fronten blivit största parti. I UK har UKIP fått många röster. UKIP som Adam ofta har pratat om, om att det är så SD kommer att bli, ju mer stöd de får. Jobbik i Ungern, men också att Ungerns regerande parti blivit mer och mer hatisk och extrem. Så extrem att man kallar Ungern nu för en styrd demokrati, precis som Ryssland. Samma sak här kommer hända här, i Sverige. Det som en gång var världens mest jämställda och öppettänkande land har nu valt en väg som kommer leda till misär. Om ingen stoppar dem. Därför är jag glad att F! kom in i EU, därför är jag glad att MP blev näst största parti från Sverige. Men glädjen, den blir inte långvarig när jag tänker på SD. Ett kvinnofientligt, invandrarhatiskt och starkt miljöfarligt parti är på kraftig frammarsch. Ett parti som frodas på människors rädsla för oliktänkande. Det enda jag tänker på är att mitt barn, min Ossian, är en av dessa människor som SD hatar. Som inte får leva här, för att hans pappa är från ett annat land, har en annan religion. Min Ossian, med två nationaliter, två religioner och fyra etniciteter kommer bli ett offer, om deras politik går igenom. En politik som i grunden går emot de mänskliga rättigheterna. Jag är rädd för mitt barns skull, för all den hat som riktas mot en snart tvåårig pojke. Därför kommer jag aldrig ge upp kampen om ett mer humant Europa.

På SVTplay visas just nu en dokumentär om dessa partier. Se den, sprid den och få upp ögonen för vad dessa människor gör!

Leave a Reply

