Barfotadagar

Sommartid är nu här, och vi spenderar de flesta dagarna utomhus, vid kolonin, i skogen eller bara i gräset utanför vårt hus. Lata dagar kan man tro, men för mig är det dagar fyllda av energi och motivation. Jag söker jobb, skriver, odlar, lär mig nya saker och hänger tvätt. Hemmet blir lite lidande då jag utnyttjar alla soltimmar jag kan, men tvätten blir åtminstone gjord. Även fast våran nya granne inte blir så glad. Det är nämeligen så att min lilla busunge slänger ner våran tvätt på hans balkong, i tid och otid. Och är man inte framme snabbt nog, ja då är det bara att ta en tur en trappa ner och fråga efter ens kläder.  Jag skojade med Adam och sa att det är nog så här Newtons föräldrar kände sig, när han var barn.

På tal om barn, idag är det ju Mors Dag! En högtid jag av naturliga skäl inte blivit firad för ännu, Ossian är så liten, men istället har jag firat mamma i tid och otid. Hon är ju en sådan himla bra mamma (och mormor). I år kunde jag inte vara där, men jag ringde och lovade henne att när jag kommer ner i sommar, då ska jag bjuda henne på glass, något hon älskar, och säkert en himla massa prat. Hon förtjänar helt klart det. Mamma är förövrigt den som lärt mig mycket om människokroppen, och om hur bra det är för ens fötter att gå barfota. Jag går gärna barfota ändå sommartid, men nu i sommar försöker vi vila fötterna från skor så mycket som möjligt. Inte mig emot när det är sånt här härligt väder som vi har nu. Men, nu ska jag äta middag och se Maria Lang’s film Kung Liljekonvalj av Dungen. Har inte läst böckerna ännu, men filmerna fick jag tag på och ser dem nu, en efter en. Älskar kostymfilmer, de är de bästa.

5 comments

  1. Fiffigt, det där med galgarna! När vi flyttade hit för ett par år sedan gjorde jag en rejäl utrensning och gjorde mig av med alla kläder jag inte använde. Det blev inte så mycket kvar men de plagg som blev kvar var sådana jag verkligen använde

Leave a Reply

