Kemikaliesanera förskolan – Mitt privata korståg

Kemikaliesanera förskolan - Mitt privata korståg

Har i flera månaders tid mejlat runt till olika aktörer för att de ska minska alla kemikaliebovar på de förskolor som finns här i Finspång. Ha nu äntligen lyckats få bort all gammal elektronik, en ytterst problematisk sak att ge till barn på alla förskolor i Finspång. Var jublande glad när jag fick detta mejl, äntligen!

Miljomejl

Nästa steg är att få bort resten av alla skitsaker som ges till barn utan vidare eftertanke. Jag publicerar härmed det mejl jag skrev till kommunen så att någon kan kopiera i sin egen kommun och skicka in. Ju fler förskolor som kemikaliesanerar desto bättre.

Målet då? Att ha en giftfri förskola där alla barn får bra ekologisk mat. Det kan ju inte vara så svårt?

One comment

  1. Åh, vilken dröm med en kemikaliefri, ekologisk och miljösnäll förskola. Det borde vara så självklart! Bra att du försöker göra skillnad!

Leave a Reply

