I förra helgen

 

Jag är knappt hemma just nu. Känns som alldeles för mycket händer, men det är bra ändå. Min dröm börjar ta form, kanske det blir något mer än en dröm. Igår och idag var jag på Pride, imorgon är jag i Stockholm för att bli volontär på Vintagebloppisen, däremellan satt jag och kollade igenom de bilder jag tog förra helgen. Min kära, fina gudson fyllde tre år, och hade önskat sig bilar och en illgrön tårta. Bilar fick han av mig, den illgröna tårtan stod hans mamma för. Nu längtar jag till hans fjärde födelsedag, och femte och sjätte, ända till han blir en vuxen man. Kommer nog både göra hans föräldrar och gudmor stolt, det tror jag.

På måndag blir det massa möten, med kommun och sånt. På tisdag äntligen, har jag inget, därför ska det bli en heldag på kolonilotten, mitt andningshål i vardagen. Och jag flaggar för detta redan nu, Åsa Romson kommer till Norrköping 12 maj vad det ser ut som. Försöker fixa lokal i Kåkenhus, ni som vill träffa henne. Mer info kommer när jag vet mer.

Trött mamma, gudmor, volontär och miljöpartist over and out!

2 comments

  1. Är lite nyfiken på vad det är för dröm som börjar ta form?! Och det måste dessutom vara en härlig känsla att känna att ens drömmar börjar bli verklighet! Men jag förstår om du inte vill berätta🙂

  2. Den där kokosglassen lät god och jag hade tänkt testa i helgen men glömde köpa kokosmjölk. Får bli nästa istället! Hur gör du dina ugnsbakade frukter? Skär och stoppar in i ugnen, eller gör du något mer? Vilka frukter blir godast?

    Härligt att det händer så mycket spännande i ditt liv nu!

Leave a Reply

