En lördag i Vämöparken

Det finns så många vackra ställen i Karlskrona, så jag tänkte tipsa om några av dem. En plats är Wämöparken, en helt underbar kultur och naturpark med roliga lekplatser, spännande evenemang, minizoo och kulturella byggnader. När jag var där avnjöt vi ekologiskt fika i form av rosa te och en helt underbar chokladmandelkaka med nötkola från Skärva Gård, åt korv, tittade på höns, karpar och grisar, spanade in duktiga agilityhundar, lyssnade på miljöföreläsning med Henry Wachtmeister, lekte och njöt av solskenet. Det finns även en vandringsled här om du vill njuta av Blekinges vackra lövskogar. Ett härligt barnvänligt ställe och ett måste om du har vägarna förbi.

 

 

 

 

2 comments

  1. Vilka härliga bilder! Det är så skönt att se sommaren komma närmre och närmre för var dag som går🙂 älskar timmerstugan, en sån har jag alltid önskat mig!

  2. Åh va mysigt de ser ut! Som Slottskogen här i Gbg🙂

    SV: Mitt företag säljer rockabilly kläder, smycken & accessoarer, en del göra jag själv. Har även funderingar på att börja sälja second hand kläder men får ta en sak i taget🙂

Leave a Reply

