Paus i vardagen

Det har varit ett par dagar här då inget man hade planerat blev av och otur har förföljt en. Allt blev bara fel. Folk svarade inte på mejl, telefonsamtal som inte blev av, försovning flera dagar i rad och på det denna envisa förkylning jag haft länge. Vagnen har punka, diskmaskinen är trasig och jag har tappat nyckeln till cykeln. Sen har jag varit nedstämd sedan i onsdags då jag fick ett sådant dåligt bemötande av en läkare att jag blir mörkrädd. De har ju ingen tid längre att prata med en! Minns att det inte alls var så när jag var yngre och sökte vård, undrar vad som förändrats? Idag bestämde jag mig för att nu får det vara nog, struntade i att vara ledsen över saker jag inte kan göra något åt. Jag gjorde iordning matsäck (våfflor!) och gick ut i skogen istället med Ossian. Inget blir fel i en skog, man bara är där! Vi kollade lingonris, plockade scillor, åt våra våfflor, övade på att kalla in Ådi och spanade in grottan i skogen. Vi såg tyvärr inte många djur förutom myror och kråkor som bråkade med varandra, men man kan inte få allt. Förra gången jag bodde här dock såg jag hjortarna hela tiden, det var magiskt.

Gå ut i skogen måste vi göra fler gånger. Önskar verkligen Ossian ska få se en hjort nån gång.

6 comments

  1. Jag hörde någonstans att läkarna har ca 5 minuter/patient. Det är ju galet, hur ska man hinna berätta om sina besvär på den tiden? Hoppas att helgen blir tusen gånger bättre än veckan och att andningshålet gjorde sin verkan.

    Angående no egg så fick jag det inte heller att funka först. Men sedan började jag ta mer av no egg än de rekommenderar, för om man följer råden blir volymen mycket mindre än ett vanligt ägg. Nu tar jag så pass mycket att det volymässigt blir samma och jag vispar det en stund med vattnet, det verkar göra hela skillnaden.

    1. Oj det visste jag inte. Men det förklarar varför läkaren betedde sig som han gjorde. Andningshålet gjorde underverk, mår mycket bättre nu. Jag ska testa att ta mer av no egg nästa gång jag bakar. Hoppas hoppas det funkar då.🙂

  2. Så tråkigt med en så väldans mycket otur, men starkt att göra något positvit i stället. Skogen ger en verkligen lugn och ro i fall saker stormar och sedan våfflor som packad lunch låter ju himmelskt❤ Hoppas att det går så att du kunde glömma bestyren för ett tag!

    1. Ja, våfflor funkar för de är goda kalla med tycker jag. Jag mår som bäst i skogen faktiskt, och Ossian är likadan, riktig utomhusbarn. Så vi båda stornjöt av tiden utomhus.

Leave a Reply

