Babettes Kafferi

Hej. Har haft finfrämmande på besök i helgen i form av min bror Jonathan och hans flickvän Moa. Så istället för att hänga på internet har jag ägnat stor tid åt att övertyga Jonte att vegetariskt också är gott (han sa faktiskt att min potatissallad var god, jippi!), och andra storasysterliga förmaningar samtidigt som Ossian fick lära känna dem bättre. Kändes ganska härligt att ha några tonåringar i huset över helgen, de var lite stökiga men härliga.

Vi passade också på att åka till Linköping på lördagen. Egentligen skulle jag gå på politikermöte, men min onda fot gjorde så ont att jag kände att jag inte kunde koncentrera mig på sånt, så istället tog jag med dem till Babettes Kafferi, ett fint café som serverar så ekologiskt och närproducerad mat som möjligt och som gör allt från grunden. Frågar man förresten kan man även få veganska och glutenfria alternativ där. Jag lärde känna stället när jag var och träffade några politiker där för ett par veckor sedan, och kände direkt att hit måste jag tillbaka. Och såklart tipsa vidare om – under nya kategorin ställen att besöka. Så har du vägarna förbi Linköping, kolla in!

 

Leave a Reply

