På allas villkor

I måndags när det var så härligt väder, åkte jag och Ossian in med Adam till Norrköping. Adam gick till skolan, och vi, radarparet, gjorde stan. Löv flyttades, böcker lästes på biblioteket, trappor klättrades, fåglar blev uttittade och mellanmålet åts ute i solskenet. Helt enkelt en sån där vanlig skön dag med ett barn, sprängfylld av upptäckarglädje. Ossian klättrar i så mycket trappor nu att man halvt sätter hjärtat i halsgropen, men jag låter honom hållas för jag anser att det är viktigt att han lär sig, och ännu viktigare: Han anser att han klarar av det. Glädjen när han lyckas nå toppen av en trappa är helt underbar att se, och jag blir stolt över det mod han visar varje gång, att han banne mig ska bemästra trappklättrandes konst. Han lärde sig det i England, så det är såklart han vill fortsätta och testa på. Och jag låter honom, otroligt rädd, men stolt på samma gång. Jag ser en liten individ formas framför mig, och vill inte störa för allt i världen.

PS. Visst ska barn vara färgglada? Eller, alla ska vara färgglada (om dem vill) för jag tror mer färg defintivt skapar mer glädje. Jacka är POP, men från loppis. Byxorna från Fara Kids i London, skorna är ekologiska från Bobux och mössan Färg & Form.

2 comments

Leave a Reply

