En lugn stund

20131205_131250

Efter att vi kommit hem från föris drar jag fram Ossians röda hattbox fylld med ärvda leksaker på vardagsrumsgolvet, sätter på radion och sjunker ner i soffan med favorittidningen i vänsterhand och pepparkakor jag fått av Hildas hem och Arbrå Ångbageri sprider jul i rummet. Då och då kryper Ossian upp hos mig och ber om en kram eller en liten pepparkaka, eller att jag ska dricka det godaste låtsasteet i världen. Men oftast är han nöjd med sin leksakskrokodil eller Adams gamla docka. En lugn stund för att få tillbaks energin innan vi ger oss ut i världen igen. Tänk vad likt mitt barn är mig.

One comment

Leave a Reply

