Skräpänglar

Jag har vart hemma med en liten sjukling idag, och när man är sjuk, ja då förtjänar man lite extra uppmärksamhet. Vi kokade blåbärsgröt tillsammans, något som Ossian älskar just nu, lekte lite lugnt och kramades mycket. Jag passade också på att pyssla litegranna med honom, även fast jag sa att han var liten igår. Hur kan liten bli stor om man inte låter dem testa?

20131202_134901

Det blev ett par änglar gjorda av skräp vi hade liggandes, en bit kartong som innehållit te till kropp, lite fint omslagspapper till vingarna och sen limmades det dit ett gammalt paketsnöre som hängsnöre. Det här pysslet var så enkelt att Ossian kunde hjälpa till, även fast jag agerade saxassistent. Vi hängde såklart upp det bredvid Adams ängel i paradisträdet och nu väntar vi med spänning på att Adam ska komma hem och inspektera!

20131202_142549Upphängning pågår.

10 comments

  1. Det låter som att ni delat upp det väldigt bra! Vi kommer att ha ett julbord med inte överdrivet många rätter, bara våra absoluta favoriter kommer att få plats. De där bovetepepparkakorna du pratade om i förra inlägget, är de köpta (isåfall undrar jag var du hittat dem) eller är de bakade (isåfall undrar jag om du har något bra recept att dela med dig av?)? Jag har förresten varit glutenfri i ett par månader nu och det är helt galet hur bra jag mår! INGEN vintertrötthet, INGEN vinterdepp!😀

  2. Tack snälla du för receptet, jag tror att jag ska prova! Det är makalöst vilken stor skillnad det är, både i det stora och det lilla och jag kan bara önska att jag hade testat det här för längesen!😀

  3. Å, men isåfall måste jag tipsa om den här sidan:

    http://www.minimundus.se/

    Jag har köpt ullunderställ av märket troll därifrån sedan barnen var småfisar och det är så otroligt bra kvalitet! Vi har ett ullunderställ som jag köpte för fem vintrar sedan och som använts flitigt sedan dess och det är fortfarande i så pass fint skick att jag kommer att ge det åt lillkusinen nästa vinter.

    1. Du tror väl att jag är alldeles förvirrad (och det stämmer nog…) men märket är minimundus egna, med små trollbilder fastsydda. Så, nu blev det rätt på rikgit!

Leave a Reply

