Julförberedelser

Nu börjar julen för mig. Orkar inte hålla på och vänta ända tills december innan jag börjar med julstöket, utan har redan dragit igång. Kommer ju inte fira julen hemma igen, så jag får krama ut allting innan jag åker till mamma. Julen är ju otroligt traditionsbunden, och jag har min egen lilla tradition, nämligen att jag varje år köper ett par nya pepparkaksmått. Helst lite ovanliga och roliga. För två år sedan köpte jag ett par älgar när vi var i Stockholm, förra året köpte jag katter och en labrador (de hade ingen tax) och idag inköptes två av det mera växtliga slaget, en blomma och ett järneksblad. Nu längtar jag efter pepparkaksdeg och lussebak i ett varmt kök fullt av djur och barn medan radion skvalpar i bakgrunden. Tantavarning på mig ju! 20131119_141132

One comment

Leave a Reply

