Mötesdags

Idag ska jag in till Norrköping för att gå på långt möte, med mitt livs första mjölkstockning och feber. Igår kunde jag krypa ihop i soffan, dricka ingefärste, läsa Lantliv och Retro och ta hand om mig då Adam var snäll och stannade hemma från skolan, men idag måste jag barska ihop mig för att möta omvärlden. Ibland önskar jag att jag vore ett barn igen, för om man var sjuk, ja då fick man vara sjuk. Som vuxen måste man dock hålla på och hänga och flänga mest hela tiden. Och jag är helt hundra på att det gör att man blir sjuk både oftare och längre. Då kroppen inte får vila. Hur kunde det bli så fel? Men jag unnar mig vartfall en till kopp te innan mötet, och sedan bums i säng när jag kommer hem. Av omtanke om mig själv.

20131115_100319

Leave a Reply

