Älskat och nött

Älskat och nött

Börjar komma iordning i mitt nya hem nu, men inser att vi behöver köpa en hel del nytt (eller snarare loppat) till nya lägenheten. Vi fyller ju inte ens upp hälften av lägenheten, och de möbler vi har börjar bli så slitna efter åratal av användning att det inte ens är lönt att försöka renovera dem. IKEA-bordet ovan är ett jättebra exempel på det. Jag älskar det och det märks. Benet är löst, färgen flagnar och skavmärken finns både här och där. För att få det lite finare la jag ut min enda duk ovanpå bordet. Den passar ju egentligen bara till påsk, men hellre påskig duk än fula märken alla gånger. Men lite höstkänsla fick jag till med ett gäng sena blommor från min kolonilott och äpplen från allmänningen. De skulle ju ändå huggas ner för att göra plats för vitlök och rabarber så då fick de komma hem till mig. Passade perfekt till dagens pausfika med mycket att göra.

3 comments

Leave a Reply

