Världens Högsta Minsta Café Galleri

Nu är det Augusti och alldeles fullt upp här hemma. På samma gång som vi flyttpackar så måste vi ta hand om skörden från vårat trädgårdsland. Tänk att ett litet trädgårdsland på 10 kvadratmeter kan ge så mycket! Rödbetor, morötter, rabarber, jordgubbar och kryddor. Och det bara tack vare att jag har gett det omsorg och kärlek. Mitt i allt arbete föreslog jag att vi skulle ta en paus och besöka ett av sommargallerierna i stan – VHMCG.  Det är ett galleri som sträcker sig 25 meter rakt upp i luften, visar högtflygande modebilder och serverar urgod glass. Bara det gjorde mig helt lyrisk. Sedan att all vinst skänks till Rädda Barnen gjorde inte besöket mindre värt. Enda nackdelen var att vi var tvungna att hålla hårt i Ossian, då det var som sagt högt. Men väl nere på marken igen fick han trösta sig med lek på torget och jordgubbar.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kollar på konstbilder. Det får mig alltid att känna mig så lugn och harmonisk, nästan som att vara ute i skogen. Men bara nästan.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Såklart ska konstintresset väckas till liv tidigt. Ossian var faktiskt på sin först konstutställning vid tre veckors ålder. Jag tror defintivt det är viktigt för honom, då jag anser att kreativiteten är människans viktigaste egenskap. Så jag månar om hans upptäckarlust med lagom dos uttråkning och inspiration. Det här besöket ingick i den senare delen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Utsikt från tornet. Alltså, älskade förbaskade stad. Jag kommer alltid ha dig i mitt hjärta då det var här mitt barn blev fött och jag gifte mig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Högt!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Som tur var hade vi en som höll hårt i den lille.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Utsikt över konserthallen och bakom den mitt universitet.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tornet nedanför. Inte lika högt på marken.🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och efter det äventyret satte vi oss ner i solstolarna och åt glass (jag) och jordgubbar (pojkarna).

4 comments

  1. Oj, så glad jag blir att du blivit påverkad! Berätta gärna mera om hur det går för er med er lokala utmaning? Hittar ni ekologiskt? Vi hade problem med det innan det öppnades en liten eko-butik hos oss.

  2. Vi behöver också komplettera på Ica, men jag märker att den där kompletteringen faktiskt blir mindre och mindre. Vi lär oss använda oss av de varor som går att få tag i i den ekologiska butiken och anpassar oss mer och mer efter det utbudet istället för att följa våra gamla vanor.

Leave a Reply

