Livet ur den lilla synvinkeln

De här senaste två veckorna har livet verkligen varit ur den lilla synvinkeln, då det bara varit jag och Ossian. Jag var ju aldrig mammaledig med honom utan jag kämpade på med skolan och ammade på lunch och raster så det kändes litegrann som att jag inte riktigt fick tid att bara vara med honom. Men den här sommaren har jag verkligen fått göra just det, att bara vara. Och vet ni vad? Jag har upptäckt vilken fantastisk liten pojk han är. Han älskar att klättra, bada och äta blåbär. Han älskar att krypa upp till mig halvsovandes och sno in fingrarna i mitt hår, och jag bara älskar att få känna hans lilla varma kropp nära. Det har inte varit lätt, det har varit tufft utan Adam, men dessa två veckor har ändå varit helt underbara. Imorgon kommer Adam hem och vardagen börjar igen. Men tills dess kan jag vissa lite bilder på vad jag och Ossian hittat på tillsammans.

20130804_175721

Ossian har undersökt saker, bland annat min ryggsäck tömde han flera gånger.

V20130804_175437

Vi var och badade flera gångervid Ensjön. Tyvärr är det alldeles för mycket folk där för min smak, folk som inte badar (!) men det är närmsta badstället för oss så vi är där ofta ändå.

20130804_181619

I brist på bra badplatser har vi plockat och smakat mycket bär. Hallon är min favorit och blåbär Ossians. Vi hittade också lite lingon, men de var helt mogna än så vi får vänta nån vecka till på dem.

20130804_182922

Vi har varit mycket ute i skogen. Här hittade vi en ny vandringsled, men i brist på skor (går ofta barfota på sommaren) och matsäck gick vi bara en liten bit. Men nån gång vill jag följa den hela vägen.

20130804_183005

Självklart har vi haft kramkalas i bärsjalen också. Orkar aldrig släpa ner och upp barnvagnen 3 trappor utan hiss förutom när vi ska gå och handla, så då är bärsjalen så mycket skönare.

20130804_175814

Och ja, apropå saker vi har gjort som inte är direkt relaterat till Ossian, vi gick på loppis för min skull (skänkte iväg massvis med saker och köpte ett fåtal) och skaffade ny mobil till mig. Den har superb kamera, man ser varenda pormask! 

Vi har också bara varit hemma och latat oss i sängen som två katter, precis som man ska göra på sommaren. Och bara njutit av varandras sällskap.

2 comments

  1. Vad underbart ni verkar ha haft det dessa dagar, så skönt att få spendera tid tillsammans! Och wow att du klarade att plugga samtidigt som han var liten skrutt.. Bärsele funderar jag med på att skaffa🙂

    1. Jag skulle inte ha klarat det utan hjälp av Adam. Men åh vad tufft det var, jag somnade faktiskt ibland på lektionerna, men som tur var hade jag snälla klasskamrater som lät mig ta del av anteckningar efteråt. Men jag skulle nog inte göra om det.

Leave a Reply

