Trasig dator!

Hjälp, nu har det hänt, Min dator har gått sönder, vilket gör svårt att blogga. Jag hade lagt ner laptopen på golvet, då Ossian har börjat försöka dra ner saker från borden och ställt ett vattenglas på bordet ovanför. Och Ossian drog ner den, över datorn. En sekund utan att tänka sig för, och olyckan var framme. Jag hoppas jag får tillbaka pengar på hemförsäkringen. Men jag är mest ledsen över att mina bilder kanske är borta. Jättetråkigt. Just nu har jag lånat en dator på biblioteket, men jag hoppas jag kan rädda mina bilder och mina texter. Som tur är jag skrivit ut de viktigaste på papper, men resten vill jag ju också ha kvar. Det är ju minnen.

Så nu ska jag gå och köpa en extern hårddisk samt skicka in en blankett till försäkringsbolaget. Med lite tur har jag en dator snart.

Leave a Reply

