Vovvens dag

Idag har det verkligen varit en dag som varit fokuserad kring Ådi. Redan tidigt  på morgonen, efter att vi sagt hej då till Adam (som är i England) gick jag och Ossian och lämnade han hos veterinären. De skulle ta bort tandsten på Ådi samt kolla in hur han mådde rent allmänt. Jag trodde det skulle vara nåt snabbt som gick över på 20 minuter, men nej, tydligen var de tvungen att söva honom och vi fick hämta honom 5 timmar senare. Jag var verkligen orolig då Ådi är faktiskt min ögonsten och försökte låta bli att tänka hemska tankar. Lite svårt var det på grund av jag såg ett veterinärprogram för flera år sedan, om en katt som skulle in på rutinkontroll och som de var tvungna att avliva då de fann tumörer. Varje gång Ådi går till veterinären tänker jag på den katten och oroar mig. Djurvänner ska verkligen undvika sådana program. Under tiden lekte jag och Ossian i två parker, han tränade på att stå upp och vissla! Visste inte att så unga människor kunde vissla, men han gjorde det flera gånger så jag hörde inte fel. Tänk vad han lär sig fort. Vi plockade också sten till trädgårdslandet. Blir så fint!

Sen kunde jag inte vänta längre utan gick tillbaka till veterinären och hämtade honom. Men snacka om tjurig vovve. Han viftade inte ens på svansen åt mig som han brukar. Tyckte nog att jag var elak som lämnade han där. Söta tjurpelle. De sa vartfall att allt såg bra ut, och att han är i fin form för sin ålder. Tandstenen är borta, yay. Enda kruxet är att de vill att jag ska börja borsta tänderna på honom. Hmm, undrar hur det ska gå till? Men imorgon köper jag vartfall tandborste och gör det bästa jag kan. Vill ju helst undvika dyra veterinärsräkningar.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Min söta tjurpelle en annan dag i parken. Kan inte ta bilder just nu då Adam har med sig sin kamera. Önskar egen i julklapp, alternativt bidrag till det!

2 comments

Leave a Reply

