Blåbärsplock

Jag är så trött just nu. Ossian sover knappt nånting just nu pga värmen, vilket gör att både jag och Adam också får sömnsbrist.  Ligger mest ner och försöker vila mellan varven, men igår blev jag så irriterad på att vara onyttig med först sjukdom sen för lite sömn att jag skakade lite liv i mig, man och barn, och traskade ut i skogen för att plocka blåbär. Mycket blåbär hade jag tänkt, men det var ganska futtigt om det. Kanske för att Vrinneviskogen, där vi var, ligger så nära stan. Men vi fick åtminstone en liter blåbär och ett par nävar skogshallon. Blåbären fryste vi in och hallonen åt vi idag till frukost.

När vi tog paus då och då passade vi också på att bygga små stentorn som Ossian sedan med glädje raserade. Jag fick ett 4 stenar högt torn, medan Adam på nåt vänster fick till ett hela sju stenar högt torn. Kul var det, och utmanande. Och efter ett par timmar i skogen kände jag faktiskt mig lite piggare och gladare. Det är något viss med livet under träden som får en att må bättre. Även fast man hör bilarna inte så långt bort.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det sötaste blåbäret i skogen eller stentornsmarudören.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Adam och hans stentorn. Och Ossian sovandes i knät.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAHopp!

Nu ska jag gå och baka glutenfria bullar eftersom jag 1) kom på att jag inte bakat bullar på två år (då jag gifte mig), 2) vill bli bättre på glutenfritt bak så jag kan bjuda min familj på fler godsaker och 3) alltså, det är bullar vi pratar om. Behövs det något mer skäl?

 

Leave a Reply

