Bröllopsdagen – 9 juni

Nu fortsätter vi raskt vidare med bildskörden. Bättre sent än aldrig!

Denna gång är det från min och Adams bröllopsdag, den 9 juni. Tänk att vi har varit gifta i två år, tillsammans i tre, och har nu ett barn på ett år. Nästa milstolpe är eget hus. Vovve har jag ju redan.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dagen började med utomhusfrukost. Alltså, önskar att alla dagar innebar att man kunde äta ute. Det smakar så mycket godare då.OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mina två sällskap för dagen (som alla dar) – Ossian och Adam. Några av de bästa människorna i mitt liv. Med dem nära behöver jag inte oroa mig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Adam i full där med att öppna sin present han fick av mig. Från Lindhs kaffehandel är i stan.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I där fanns det en rad Pärlans kolor. Jag och Adam sa att vi skulle åka till Stockholm och äta kolor på Pärlans när vi fyllde år, men det har inte blivit av ännu. Så jag fick se till att kolorna kom till honom istället. De flesta var med citronsmak, då det är hans favoriter, men en och annan pepparmint slank ner också.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Efter en härlig långfrukost gick vi till Strömsparken som blivit återinvigd. Otroligt fint är det där. Jag hade på mig min examenspresent till mig själv, den gröna sköna klänningen från Gittans garderob. En underbar gammal dam som hade precis samma smak och storlek som jag på 60-talet. Till det hade jag en bolero från Italien (köpt på loppis dock), Swedish Hasbeens och strumpbyxor från Indiska. Strunta i den surmulna minnen, jag var gladare än jag såg ut!
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det hade regnat emellan bilderna och Ossian blev dyblöt, så vi bytte på honom. Vi tog med oss paraply sen när vi gick ut, men det slutade att jag blev blöt och fick byta själv sedan. Han älskade vartfall Strömsparken med allt vatten, och det var lugnt och skönt där, en riktig oas mitt i stan. Enda saken jag motsätter mig är terasserna, inte direkt krypvänliga.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bästa vovven var med också.

OLYMPUS DIGITAL CAMERASå här vackert är Strömsparken nu. Jättefint!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sen gick vi och spana in butiker, gick förbi Popsi, pratade och tuggade på Fruity Bites. Våran nya favoritgodis.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAKvällen slutade på Pappa Grappas, precis som vi gjorde förra året. Vi sa att vi skulle låta det bli en tradition, att äta middag där, oavsett vart vi bor. Otroligt härlig och lugn bröllopsdag var det vartfall.

 

 

Leave a Reply

