Examenscermonin – 7 juni

Mot stormsteg tar vi oss åt min egen examenscermoni. Tänk, jag är inte student längre…eller vartfall snart, C-uppsatsen blev lite försenad för mig och ett tiotal till i min klass. Men vi fick vara med på cermonin ändå, och det var många tårar, men också skratt och lyckönskningar. Jag kan bara säga att miljövetare är ett härligt gäng att hänga med, och jag hoppas jag får möta några av dem sen igen senare! Här kommer vartfall bilderna på min examenscermoni (bilderna på Ossians kalas kommer på onsdag, lovar!).

OLYMPUS DIGITAL CAMERADagen började med en god lunch på Matmarknaden som fortfarande var i stan. Jag provade australiensk känguruburgare, och ärligt talat smakar den mest bara svamp. Efter den lunchen gick vi till mitt gamla kårhus för att vara med på cermonin.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Där hölls en massa tal, men tack vare en ledsen bebis och att jag var fullt upptagen med cermonin blev det inte många bilder. Men här ser man vartfall årets Trädkramare – våran lärare David Bastviken, som fick pris. Välförtjänt faktiskt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Efter blev det klassbild på däcket. Jag ska försöka jaga fram nån bättre bild från klasskamraterna.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och så tog Adam en bild på mig. Blåklädd dagen till ära. Jag gick sedan runt och sa adjö till alla, och kramades, och efter det gick jag ut och letta examenspresent till mig själv.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Den hittade jag hos Linda som driver butiken Popsi här i stan. Av henne fick jag också en söt basilikaplanta i en terrakottakruka. Jättegott att ha på pizzan bara sådär.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och en burk med trumpetsvamp. Brukar göra sås av den med havrebas, lök och lite färska kryddor. Jättegott!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Här är en liten smygtitt på min present till mig själv. Bättre bild kommer sen!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAAdams present till mig var ett gäng franska bakelser som jag fick välja själv. Jag kanske inte kan ta kroppen till Frankrike (som jag så så så så gärna vill) men Frankrike kan komma till min mage. Plus att jag tyckte det var så trevligt att få träffa en äkta fransyska och fråga henne vad allting hon hade hette på franska. Får inte ofta öva min franska så jag är otroligt ringrostig. Nä, bättring får det bli!

Och det var min lilla examensdag i korthet. Yay, en milstolpe till avklarad!

 

Leave a Reply

