Från ett kalas till ett annat

Hej igen!

Jag har fullt upp, för det är min sons första födelsedagskalas idag. Han är ju född den 19, men kalaset har vi idag. Otroligt kul, och några av mina bästa människor kommer att fira honom. Jag kämpa hårt med egna bakade tårtor (en pavlova till exempel) och vimplar och ballonger. Samt det finfina porslinet som bara får komma fram vid högtidsdagar.

Medan jag gör allt det här, visar jag några bilder på ett kalas jag var på förra veckan. Emelie firade 24 år på Sveriges nationaldag och det blev både jordgubbstårta och prat! Precis som det ska vara på ett sommarkalas. Så här kommer ett gäng bilder, från ett kalas till ett annat.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Med mig hade jag världens bästa resesällskap, tuggandes på sin Hamley-katt vi köpte i London.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Älskar förresten att åka tåg. Avskyr både bil och buss, tåg är bäst. Speciellt när man får resa genom ett vackert sommar-Sverige. Här kan jag tänka mig att bo!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Väl framme i Eskilstuna gick jag direkt till Emelie. Jag hade med mig både presenter till henne och till Loke. Som gudmor är det ju ens jobb att skämma bort fadderbarnet. Här är Loke i färd med att öppna sitt paket.

OLYMPUS DIGITAL CAMERADet jag köpte till Emelie. Hon älskar delfiner och väskor, så en delfinväska blev väl perfekt?🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En av Emelies många släktingar.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och födelsedagsbarnet själv! Det var en riktig härlig färd till Eskilstuna, men vi åkte hem tidigt för jag ville vara med Adam litegranna på Nationaldagen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAPå tågstationen såg jag förresten ett gäng glada studenter som lyssnade till popdängor. Tycker mitt flak hade bättre musik, men nåväl, de såg glada ut ändå! Tänk att det var 4 år och en blondering sedan jag gick ut gymnasiet. Längtar nu tills min son går ut och jag få stå där och bli stolt med ett skämmigt plakat.

Men först, är det hans ettårs-kalas. Vi för väl höras sedan!

 

Leave a Reply

