Matmarknad – 5 juni

Hej! Blev borta ett slag, men förra veckan var så hektiskt, med marknad, födelsedagsfirande, examenscermoni och min och Adams bröllopsdag. Till råga på allt blev min lilla son sjuk också. Men nu är jag tillbaka, med tonvis med bilder att dela med mig. Vad är det man säger? Bättre sent än aldrig!

Vi kan börja med när vi gick på den Internationella Matmarknaden i onsdags. Det var superhärligt och vi lät Ossian provsmaka en hel del bebisvänliga smaker. Det ska ju börjas i tid, matglädjen. Varning för mycket mat med andra ord! Förra årets marknad i bilder, kan man se här.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Efter att Adam slutat skolan möttes vi upp på marknaden, hungriga som vargar. Adam åt en crepe  med vit choklad och jag tog en galette, för den var glutenfri. Otroligt gott, och Ossian njöt han med.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sedan hade vi en strudel med blåbärssmak. Den gick inte hem hos mig, men Adam åt med glädje upp den.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sedan spenderade vi en lååååååååång stund i det engelska ståndet. Vi fyllde på vårat lager av curds, marmelader och cheddarostar av alla dess slag. Adam hade också lite prat med de brittiska ägarna som stod där. Måste kännas skönt med sånt småprat när man bor så långt från sitt hemland. Jag vet ju hur jag själv är i England, varje svensk fras fångar direkt mitt intresse, kanske främst för attman inte förväntar det där.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Korv! Jag köper det nästan aldrig för det finns knappt någon ekokorv som är tillsatsfria. Men jag syndade litegranna på marknaden och köpte en korv i det Belgiska ståndet och ett i det Tyska. Det på bilden är dock från det italienska ståndet, där jag inte köpte något. De hade dock snyggaste uppläggningen av mat.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mina sötnosar! Och spansk efterrätt som vi ville ha sockerfria, men fick ändå med socker på. Jaha, så kan det gå.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi slutade med att äta kycklinggryta från Franrike med potatis. Mums sa jag och Ossian, Adam däremot åt inte, eftersom han är veggo. Efter det var vi proppmätta och gick hem. Men vi passade på att ta några bilder på knäppa saker på marknaden. Allra knäppast var det här: OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Knallgrön ost! Vågade inte smaka den, men en bild fick det bli vartfall. Nu längtar jag tills nästa års marknad!

Leave a Reply

