Härliga sjukdomstid!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag är sjuk. Hostar och snörvla. Energin är inte heller på topp. Men jag är inte så där jättesjuk som jag annars brukar bli, med läkarbesök och akutmottagning, utan lite lagom sjuk så där. Tillräckligt sjuk för att strunta i skolarbetet en dag, tillräckligt frisk för att sitta i trädgårdslandet ett par timmar och rensa ogräs som både får agera leksak till Ossian, och som föda. Har planer på att göra nässelpulver att ha i både brödbak och plättar, och maskrossirap.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hämta paket är också något man kan göra när man är lagom sjuk. Jag hade två härliga paket som väntade. Jag tycker det är så spännande med paket, känns nästan som att få en present även fast man vet vad som finns i. I det första paketet låg dessa härliga små affischer, av duktiga Agnes Brandels. Min personliga favorit är den ledsna rävflickan. Nu ska jag bara hitta fem ramar till dem. Om ni har ramar i storlek 15×21 cm, hojta till!

OLYMPUS DIGITAL CAMERADet andra paketet var från svärmor. Det innehöll en av de godaste spreads jag provat, som jag bad om att hon skulle skicka. Hon skickade även med två bilder på Lake District. Lake District är i min mening den absolut vackraste delen av England, men otroligt glesbefolkad. Jag har planer på att när Ossian är lite större ta en vandringstur i detta område i en vecka, och bara njuta av landskapet. Men så länge får jag njuta av landskapet på bild.

Så mycket mer har jag inte gjort idag, bara slöat, virkat, läst och kurerat mig själv. Och fastnat totalt för en ny serie, Land Girls. Se den om ni inte har gjort det. Nu ska jag gå och sova, för imorgon kommer ovan nämnda svärmor. Hoppas jag mår bättre då. God Natt.

 

Leave a Reply

