Liten skylt för trädgårdslandet

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Jag har velat ha små skyltar till mitt trädgårdsland en tid nu, men har inte kommit mig för att köpa några av de både dyra och fula som existerar på marknaden. Så jag bestämde mig för att göra mina egna, med hjälp av en vitt tuschpenna, papper, sax, grillpinnar och pakettejp. Det jag hade hemma alltså! Och nöjd blev jag, tycker om att det känns väldigt hemmagjort ut, och de röda papperspinnarna syns på lång väg.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Hur gör man då? Jo, först rita din design på pappret. Jag testade några olika, men blev mest nöjd med morotsskylten. Se bara till att skylten inte är bredare än pakettejpen. Sedan klipp ut och sätt en grillpinne på baksidan av pappersbiten med en liten tejpbit. Tag sedan en dubbel så lång tejpbit som papperet är långt, och dubbelvik den över pappret (alltså, papperet ska in emellan de två flärparna). På så sätt håller de mot vätan och du behöver inte laminera den (dyrt!). Sedan kan man finlira lite med saxen, och sedan är den redo att sättas ut i trädgårdslandet.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAVisst blev den fin?

Pappersbitarna som blev över, släng dem inte förresten. De kan användas till många olika sorters papperspyssel, till exempel det här och det här.

Leave a Reply

