Bråda dagar

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag har verkligen fullt upp nu, och stupar i säng vid tio varje kväll. Examen ska lämnas in på måndag för granskning, hoppas det går vägen, sedan håller vi på och förbereder oss för att flytta. Tonvis med saker rensas ut och vi går förbi second hand-affären varje vecka med kassar. Jag är en riktig skräpsamlare och har alldeles för mycket så det känns otroligt skönt att få rensa ut. Bara det bästa, de mest minnesvärda eller nödvändiga, det är det jag vill behålla. Men lite nytt har tillkommit. Som den här vackra diskstället som jag fick gratis. Har diskat på handdukar ända sedan jag flyttade hemifrån, så det var på tiden att jag fick ett diskställ. Nästa sak på inköpslistan är en besticklåda. Själva diskbänksskivan var svart förut, men jag skrapade bort den svarta färgen och hittade en fin virrvarrskiva under. Det känns nästan som att ha ett nytt kök! Att diska är förresten ganska kul när man har så fint porslin som jag har. Både från svenska Rörstrand, från England och Kina. Tänka sig, att jag har hela världen i mitt diskställ!

Leave a Reply

