1 Maj – Lite sorg och mycket glädje

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Igår var det första maj, och lite smått ledsen över att min favoritmånad April är till ända är jag. Men vi sa adjö till april med en enda lång utedag, som började med en tur på stan för att kolla in alla majtågen. Men snart gick vi hem för det var alldeles för mycket folk för min smak.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Väl hemma skulle vi grilla, men Ossian var så trött, så han somnade rätt upp och ner. Vi gjorde i ordning en tillfällig säng av våra jackor, som han sen snurrade runt på i sömnen. Det var första gången Ossian sov utomhus den här våren, och han har nog aldrig sovit så bra innan. De här 10 månaderna har det varit mycket “Första gången..”. Första gången jag blev mamma, första gången Ossian fanns, första gången han log, skrattade, badade, bajsade…Första gången han firade 1 Maj, och sov igenom den. Ja, det är väl också lite sorgligt att de dagarna är över, men den glädjen jag känner över min son varar för en livsstid. 
OLYMPUS DIGITAL CAMERAConverse, poncho och klänning är loppis. Strumpbyxorna är från Indiska.

Efter grillning och sollapning som värsta katterna gick vi sen till skogen och lät Ossian leka där bäst han ville. Hans nya stora förtjusning är tallkottar och att riva upp gräs. Ibland är min son mer en hund än ett barn. Kvällen slutade med familjegos framför ett avsnitt av House. Precis en sådan där lugn dag som behövs för att ladda upp batterierna. Hur var eran 1 maj?

Leave a Reply

