Jag har en plan!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAKlänningen är loppisfynd. Bältet mammas gamla. Strumpbyxorna och koftan är från Lindex och H&M. Skorna är från Scorett, som jag bytt skosnörerna på till fina band. 

Jag har en plan, sa Sickan i Jönssonligan. Jag har en plan, sa Madeleine i Norrköping. Planen går ut på att bli klar med min examen, titulera mig miljövetare och få ett jobb. Har sökt jobb från Storuman i norr till Karlshamn i söder. Jag planerar även att söka platsen som förbundskassör i mitt partis studentorganisation. Chansen är minimal att jag får den, men friskt vågat, det är ju ändå hälften vunnet. Att jag sedan hört att posten som kassör är det mest lärorika man får inom politiken, det är inte pyttigt. Planen är också, om allting skiter sig, att jag läser mastern i Lund. Så jag har tre utvägar på min plan. Nu är det bara vänta och se vad som händer.

Leave a Reply

