Blått & Grått

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I helgen har jag vårstädat som in i tusan, skänkt flera kartonger (!) med saker till second hand samt fixat iordning våran sovalkov. Blått och grått blev det, lite som en motvikt mot allt det röda hemma hos oss. Sängen är ärvd, och sängkläderna är loppis. Trasmattan var en bröllopsgåva och bordet vann jag i en tävling. Det är inte klart här, vill gärna ha en stor tavla också på väggen, för att dölja alla fula märken som förra hyresgästen lämnade kvar. Hade en hylla där förut, men den brakade ner. 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ingen sovalkov är komplett utan bebis. Han sover ju med oss ju.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Den här kudden har jag sytt själv av ett tyg jag fann på loppis. Första kudden jag gjort på typ 10 år. Dock känns den ensam just nu, så ska göra fler snart.  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Även Ossians säng fick en släng av blått. Urgulliga ekologiska kaninsetet kommer från Åhléns, och spjälsängsskyddet är ärvt.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Även vårjackan fick komma fram och jag ändrade mina broscher på den för att få lite mer vårkänsla. Svanen är från Monki, årets Majblomma fick jag av Adam och sen en GreenPeace-pin.OLYMPUS DIGITAL CAMERAKappan har jag hängande på mitt pysselskåp som står mitt emot sängen. Det bästa jag vet är kläder som får hänga framme. Varför dölja det som är fint? Här syns också min ananas samt en smygtitt på dammsugaren (som Ossian lekte med precis utanför bild. Älskar att han redan vill hjälpa till!)

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOssians vårjacka som vi fann i Karlskrona får också hänga framme för allmän beskådning. Tycker om den mer och mer, synd att den är för liten för mig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAPå vårt nattduksbord ligger det en av Sveriges bästa tidningar, Retro, min gamla lampa från mitt tonårsrum, två kitschiga underlägg och en fikus som jag köpte i samma veva som jag flyttade hemifrån. Är normalt sett inte så prydligt, brukar ligga nappar, böcker, glas och kläder i en salig röra annars. Men vårstädning som sagt. Nu ska jag luska ut hur man putsar fönster…det har jag aldrig gjort så det kan bli kul.

 

Leave a Reply

