Morgonrutiner

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Nu äntligen har morgonstunden fått någon slags rutin över sig hos oss, inte en dag för tidigt. Dagen börjar med att Adam går upp och ger Ossian frukost, medan jag sussar vidare en timme till. Sedan går Adam iväg till sin skola, jag och Ossian ligger och gosar i sängen, och när jag börjar bli hungrig, ja då är det frukostdags. Jag äter, Ossian provsmakar, sedan brukar han somna igen. Medan han har sin morgontupplur kollar jag mejl, pluggar eller städar. När han vaknar, då är jag pigg på att gå ut, och det är han med. På med kläder och bärsjal, koppel på hunden, och sedan ut i det fina vårvädret, och leta upp nån gunga eller en bit torr mark att krypa på. Leker tittut, undersöker saker och njuter av att bara vara tillsammans. Det ger en sån otrolig energi att ha den här rutinen, och ork att klara av resten av dagen. Underbara småbarnstid, önskar nästan att det aldrig ska sluta.

2 comments

Leave a Reply

