Att rama in en papperspåse

Jag är en sådan som ofta går omkring med en tygkasse i väskan, har nog minst 10 stycken hemma, och det har gjort att jag inte har behov av vanliga påsar alls. Men ibland så händer det, att man glömmer sin tygkasse eller köper så mycket att det behövs en till kasse, ja då väljer jag oftast papperskassar. Men de blir aldrig använda sen efter det, utan ligger bara där i sin låda, år ut och år in. Men nu har jag kommit på ett knep, så nu har jag blivit av med åtminstone en av mina papperspåsar, plus använt 4 små ramar jag fann på en loppis. Jag gjorde det hela till ett konstverk att ha på väggen. Och man kan inte bara använda papperspåsar, utan vykort, tidningar, ja vad du vill. Tidsmässigt var det klart på 5 minuter, och det kostade mig bara 8 kronor.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

För att göra en egen version av detta behöver man:

Sax, Penna, Papperspåse (eller vad du nu vill rama in), samt små ramar (dessa finner man billiga på loppis!)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ta ramens glas, välj ditt motiv som du ska klippa ut, och rita runt ramen med en penna.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Klipp sedan ut detta.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Inramning pågår.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Klart! Nu ska jag bara hitta ett ställe att hänga upp dem på.

 

5 comments

  1. Kul ide! Jag gillade även påskliljorna i kaffekopparna! Jag brukar köra på samma sak här hemma och plantera i gamla spruckna glas och i glasbukar. Blir toppenfint!

Leave a Reply

