Min påsk i bilder

Nej, men vad hände där. Mamma ringde och påminde mig om att bloggen min har blivit försummad, och jag kan väl bara skylla på det härliga härliga vårvädret som äntligen är här som lockar mig bort från datorns sken. Men här kommer vartfall en liten uppdatering på våran påsk. En särdeles lugn påsk, men så härlig den var!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag fixade ett sista minuten piff hemma innan frukost, med att trycka ner små minipåskliljor i mormorskoppar hemma. Blev otroligt glatt och fint och tog bar 5 minuter! Man delar bara på lökarna, och sätter dem vart man vill ha dem, både skor och gamla koppar går att utnyttjas.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAKvällen innan hade jag gjort vimplar av papperstejp till mina glutenfria muffins. Gjort på majsmjöl med hackad mörk choklad och hallon i..otroligt gott blev det!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAGjorde också chokladfyllda ägg, som jag har lärt mig är vanligt i Finland (där det kallas för mignonägg). Jag följde Ennui’s recept, men valde mörk choklad istället för ljus. Blev lite för krämigt, så ha i lite mera rapsolja om ni ska göra det med mörk choklad nån gång.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi hade också fått många paket från England fyllda med engelska chokladägg. De är så mycket större än de finska äggen, med fint emballage. Ossian tyckte kartongerna var bäst!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Engelskt påskägg. Älskar den stora rosetten!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mitt litet mera nyttiga påskägg jag fick av Adam. Hade bett om nyttigt godis, för har hål i tanden, och vill inte att det ska bli värre (tandläkartid på måndag. Aj!). Men då jag älskar torkad frukt och nötter gjorde det inte så mycket.

OLYMPUS DIGITAL CAMERASedan tog vi dagens bilder, som ni såg innan, och hade pusskalas mellan bilderna.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Efter allt godisätande gick vi på promenad till den närliggande skogen för jag hade viskat till Ossian att han skulle få känna på löv. Ossian var superglad för han fick åka bärstol istället för vagn.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Världens bästa jycke var också med!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Var så fint i skogen. Här har jag tagit många fina bilder, bland annat denna. 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Rawr!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sen till själva höjdpunkten, leka med löv. Hade trott att det skulle finnas fullt med gröna, men var nog ganska optimistisk, men fjolårslöven fanns kvar, och Ossian tyckte det var otroligt skojsigt

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch efter det här var klockan faktiskt redan kväll och vi gick hem och åt middag. Det var en såndär skön långsam lunk hela dagen. Härligt!

Vad hade ni för er i påsk?

 

 

2 comments

Comments are closed.