Hemma igen i Norrköping-frukosten

OLYMPUS DIGITAL CAMERASåhär på kvällskvisten kommer ett litet inlägg om frukost! Mitt allra bästa mål på dagen, och igår, efter att jag hade kommit hem med Ossian mitt i natten hade vi först sovmorgon, och sedan en riktig långfrukost. Med de två bästa herrana i mitt liv!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag njöt av hembakat bröd med lemon curd (som jag just nu har en stort behov att inta varje frukost!), yoghurt och hemmablandad musli. De muslisorter som finns att köpa i butik har oftast alldeles för tok för lite frukt i sig för att jag ska bli nöjd. Min blandning består av dinkelflingor, solrosfrön, aprikoser, plommon samt sultanrussin. Tokgott! Jag piffade till det lite extra också med havrekuddar.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag passade också på att gå igenom all post som hade samlats på hög när jag var borta i Blekinge. Det allra bästa var när jag fick ett äkta handskrivet vykort (jag menar, hur ofta händer det i dagens läge?!) av en dam som hjälper katter. Hon tackade så mycket för att jag skänkte pengar till hennes organisation. Stöd henne gärna med.

OLYMPUS DIGITAL CAMERATill att dricka hade jag svart te i en av de fina muggar jag och Adam fick på våran bröllopsdag och lemonad. Adam har just lärt sig (och nu mig) hur man gör det perfekta koppen svart te. För en kopp tar man två teskedar teblad, och låter det bryggas i 100 gradigt vatten i 3 minuter (eller fem om du gillar starkt). Gott!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAAdam själv drack ur den här skönheten. Engelskt porslin som han räddade i Karlskrona. Gillar att de är så mycket mer mönstrat än vad svenskt porslin vanligtsvis är.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag tänkte avsluta detta inlägg som blev långt längre än vad jag hade tänkt med en söt bild på min familj. Hoppas jag nån dag kan dela fler frukostar med er.

Leave a Reply

