För ett par sekunder vill jag försvinna bort till en annan värld, helt magisk, men ej på riktigt

Nu i tider av sjukdom, klickar jag mig runt på bloggar och pinterst, och letar upp vackra, fina magiska världar. Något som får tankarna att vandra och fantasin att skena. Något jag fastnar för mest, är de vackra planeterna av Catherine Nelson. Totalt omöjliga att besöka i verkligheten, men i fantasin, då är jag där!

Som denna, ett ödsligt vackert månskenslandskap. Ett månskensplanet. Eller kanske en planet för älvor att bo på?

Fiskdamm, eller sjöjungfrudröm? Tänk att spendera härliga sommardagar på denna värld.

En planet som gjord för Monet! Denna planet påminner mig också om hans verk The Nymphéas, eller näckrosserien som det också kallas. Meningen med det verket var att människor efter första världskriget skulle kunna få läka och drömma sig bort, omgivet av hans fantastiska verk. Jag känner att denna planet är en fortsättning på Monets verk. Han skulle nog ha älskat att vara här!

Fler drömvärldar kan man finna här.

Leave a Reply

