Sjukdomen

Usch, vet att jag skrev i onsdags att både jag och Ossian var sjuka, men att det ändå var lite småmysigt på nåt sätt, då man bara var lite sjuk. Men nu är det tusan inte kul längre. Igår och idag har vi varit tvungna att åka in till sjukhuset då Ossian fått andnöd, hög feber och kraftig magsjuka. Efter 10 timmar med dropp, luftrörsvidgande medicin och alvedon ligger han nu helt utslagen och försöker återhämta sina krafter. Tio timmar som vi var tvungna att stanna i ett litet rum på två gånger två meter, eftersom Ossian kanske har vattkoppor också, och de ville minska smittspridningen. Han klättrade nästan på väggarna, och det gjorde jag med.

Medan vi väntade läste jag en artikel om en kvinna som hade fått TBC, och det underlättar INTE mina föräldranerver. Sånt läsmaterial borde vara förbjuden på en barnklinik.

I vart fall, panikmorsa åt sidan. Imorgon får vi provsvaren på vad som är fel. Jag hoppas det är något lättbotat.

Leave a Reply

