Loppisgalen

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hej igen allihopa! Blekinge är helt underbart vackert och kyligt, men jag trivs att få vara runt så himla fina människor varje dag, på en av Sveriges vackraste platser. Praktiken börjar också gå bättre, då Adam är här och hjälper till, jag får nog vara en supersnäll fru sen när vi kommer hem. Kanske en Adamkopp till hans födelsedag?🙂 För att fira litegrann att allt börjar rulla på i våra liv, var jag ute på en lång loppisrunda med först mamma, och sedan Adam. Finfina fynd gjordes! Bland annat hittade jag en otroligt vacker jacka till Ossian i blått, från 70-talet. En dragleksak hittades på Röda Korset också, med motiv av Babar. Elefanter passar ju in hos oss! Adam fann också Tippen-pekböcker till Ossian, att titta och läsa i. De bildar också ett pussel på baksidan, och sånt gillar man ju. Saker med fler än en funktion.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sedan gjorde jag fantastiska fynd i en liten, mörk, trång och dyr antikbutik tillsammans med mamma. Jag valde ut ett par småsaker dock i en billigare prisklass, bland annat hittade jag denna fina emaljskål i en korg proppfull med Kockums Emalj. Jag vet inte om denna skål är från Kockums, men vacker är den.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och som ni kunde skymta på förra bilden, hittade jag dessa vackra Vinranka-tallrikar. Ägarinnan sålde de billigt för att hon tyckte de var trasiga, men jag hittade inget fel alls på dem. De är ju i perfekt skick!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nu när jag ändå är i Kockums rike, passade jag faktiskt också på att köpa riktiga Kockumssaker. Jag hittade denna kaffekanna, också på Röda Korset, för 120 kronor. Som taget. Jag hade dock tänkt att ha den som förvaring, för jag känner inte nån som gillar kokkaffe.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag passade också på att köpa ett Kockums-lock, för 5 kronor. Måste låta hellöjligt att jag bara köpte locket, men jag hittade inte resten av grytan. Men det får bli ett projekt, i samma typ som min samling av Prunuskoppar (jag har nu 7 st med fat, och behöver en till för att ha ett set). 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Några andra fynd, som min mamma gjorde var denna Hokus Pokus-stol till Ossian. Jättevacker blå färg, för 75 kronor. Visserligen behövs tyget bytas, men det gör man lätt. Och nu har lillpojken något att sitta i.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAEn stol hittades också till lillebror, så att han nu kan vara med vid måltiderna på riktigt. 50 kronor, bästa fyndet i min mening.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Och såklart, efter en så lång loppisrunda, passade jag på att avsluta dagen med en god kopp te och en kaka. Skönt med en livsnjutarlördag.

One comment

Leave a Reply

