Praktik med mammaliv – inte en solskenshistoria

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Ossian har börjat bli mer social nu, han leker själv en stund med Dante.

Jag är i Karlskrona nu, och här har jag varit i snart en vecka, och det är härligt att få träffa alla nära och kära igen. Ossian (har äntligen bestämt att kalla min pojk vid namn) får också lära känna dem bättre. Men tyvärr har min praktik inte gått så bra hittils, och det är för att min son verkligen inte känner sig trygg just nu hos de vi bor hos. Jag har varit tvungen att ta med honom till praktiken, vilket inte har varit populärt, och igår var jag så ledsen och trött över alltihopa, vilket gjorde att jag bara ville packa ihop allt och åka hem igen. Två dagar, och jag var redo att ge upp. Men Adam var min räddning, tillsammans med två klasskamrater till mig som ställde upp som kattvakter i två veckor. Två veckor som jag hoppas Ossian börjar känna sig tryggare med min familj, och att jag kan fokusera på min praktik. Det är ju faktiskt ett steg på vägen till att vi alla ska ha en bra framtid.

2 comments

Leave a Reply

